GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

torsdag 28 februari 2013

1950-tal



Tittar på gamla foton. Mina systrars rum, ja man delade rum på den tiden.Grammofonen där man spelade Elvis,Little Richard, Bill Haley, Äldsta syrran gillade mer Frank Sinatra och storband.Radio Luxemburg på nätterna, tyst tyst så att mamma inte skulle höra.Ja det var tider det !!Dralongardiner och stringlampa och en modern vas som står på ett teakbordet. En fladdermus fanns också, obekväm men snygg.

2 kommentarer:

  1. Ser trevligt ut. Låter trevligt också. Vi delade också rum, systra min och jag. Till slut gav jag upp och flyttade in på kattvinden. Fick plats med säng och en stol och man fick röra sig i rummet nästan krypande. Kanske därför jag har ont i mina knän...

    SvaraRadera
  2. Delade också, med en sju år yngre syrra. Pest! Men det var ju så... Minns också Radio Luxemburg, svårinrattad på gamla radion. Men jag gillade den kombinerade skivspelaren man kunde ladda med flera skivor. Min favorit var " Vad tar ni för valpen där i fönstret" sen blev det Stones... och Tages... Å ljuva sexti-tal!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera