GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

tisdag 28 januari 2014

Margot Öjemark-Wiik + kudde

Efter att varit hemma i gråvädret och nästan tynat bort av tristess blev det en loppistur till Ånge-Fränsta.....Det fanns massor med grejer men ingenting som föll på läppen. För att ändå köpa något blev det ett kuddvar från IKEA och en dunkudde från Danmark att stoppa i.....det var Erikshjälpen i Ånge....30 kr för båda...

I Fränsta var det ändå sämre och dyrt.....En skrapig Erik Höglundskål 300 spänn...nej tack.....Ett vinglas i keramik av Margot Öjemark-Wiik, 1970-tal och oanvänt blev det, 15 kr......nu är jag ingen vindrickare men däremot en kaffemoster så jag använder "glaset" till kaffemugg....
....och tur att Statoila finns så man kan få sig en kaffetår efter vägen !!!!

2 kommentarer:

  1. Fyndat igen! Det är ju så populärt nu för tiden att dricka kaffe ur glas. Fast jag håller mig nog till mina kantstötta favvomuggar.

    SvaraRadera
  2. Dricker också ur en halvrasslig mugg till vardags !!

    SvaraRadera