GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

söndag 14 juli 2013

Fuga, Sea och Rune Tennesmed

Det var länge sedan mjölken hämtades här.....Nu är det loppis och kafé med hembakt bröd i mysig gammaldags miljö.....

Vacker utsikt över Ljusnan på en annan loppis....inga fynd dock....

STORloppis i Falaparken...80 st anmälda loppare....fyndfaktor låg....Ett fint tennsmycke av Rune Tennesmed 1960-tal, 30 kr...utan prutning !!

Sven Palmqvist´s Fuga skål, Orrefors modell större...lite repig såg jag vid hemkomsten men den kostade bara en tia och var hel f.ö.

Sea´s Hjärtans Gottburk som jag har "några" stycken av sen tidigare....

2 kommentarer:

  1. Härligt med en blå fuga! Jag som fick lov att köpa en rökfärgad nyligen då jag har suktat efter att fynda men aldrig hittat någon skål - Och jag betalade 80 kr.
    Gläd dig för några repor är inte hela världen :)

    SvaraRadera
  2. Ja, man får ta skålarna för vad dom är...gamla och inte så reptåliga....snygg form är det, där fick Sven Palmqvist till det !!

    SvaraRadera