GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

torsdag 12 december 2013

Dan´ före Lucia

På UNIK-loppisen låg LUMAs adventsstjärna i tunn mässingsplåt 1960-tal , tyvärr var elen borta men det fixade sig som synes...., Tack Pappa för dom kunskaperna !!.......10 kr...

Krasilnikoffs mistlar i zinkplåt med vita pärlor blir en mobil ...hänger finfint på Krasilnikoff kransen......mistlar är ju fridlysta och växer inte i Hälsingland eller rättare sagt parasiterar på träd...

Årets första snölykta...hör till lyckoögonblicken i livet !!

3 kommentarer:

  1. Aha, Du är inte bara snudd på elektriker, Du är en rackar´ns snöbollskastare också...annars vill jag bara säga att här hemma i våra trakter, eller bara ett par stenkast härifrån (3 mil), så finns det massor av mistlar...men det blir långt att åka...för Dig alltså...inbillar jag mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag avundsjuk, jag vill också ha mistel i närheten. Får nog ta en tur söderut i sommar och leta upp några mistelbär att kleta fast på ett träd.....

      Radera
    2. Nu blev jag intresserad..."mistelbär att kleta fast på ett träd"...är det så man gör???...i så fall är det ju en baggis att fixa ett "mistelträd"...

      Radera