GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

lördag 23 november 2013

Lite ditten och datten


Litet reklamfat från Arabia...men vad, vem är Willard Reklam AB???.....5 kr på Friggesundsloppisen

Felfritt Vicke Lindstrand fat Ekeby..... .5 kr

En femma för Kajenns roliga och tänkvärda verser....


Små fat från Arabia tillverkade 1983-84, design Andreas Alariesto...10 kr/st


Ljusstakar igen, design Fabian Lundqvist för Gullaskruf...10 kr för 2 st....

Fräsch plastslev från danska Rosti, design Erik Lehmann...10 kr

Hemslöjdsbock, en femma

Liten, 1 dm hög Kylex, hel och fin Gullaskruf ..5 kr..

2 dm. hög ljusstake i pläter eller nickel ? Skultuna är tillverkaren...20 kr


Ljusstake eller vas ca 12 cm i diam.....Christer Sjögren Lindshammar, köpta på Tradera för 30 kr..
Inte nog med de´ blev det snålfika på ICA i Friggesund...dom firade 90 år och bjöd på kaffe och tårta till levande musik....Trevligt !!

3 kommentarer:

  1. Om jag fick välja så skulle jag ta dom gröna ljusstakarna, hemslöjdsbocken, Skultuna-ljusstaken och den där genomskinligt gröna måttet...

    SvaraRadera
  2. Fina grejer! De gröna blommorna från Gullaskruf, LA, är en form som kom med från Trelleborgs glasbruk fick jag veta nyligen, designen står Fabian Lundqvist för. Han är mest känd för sitt glas för Alsterfors, innan PO Ströms tid!

    SvaraRadera
  3. Hej! Ursäkta att jag skriver här, jag hade en fråga om den röda sleven från Rosti, men hittade inga kontaktuppgifter till dig. Jo, det är nämligen så att min lilla dotter råkade ha sönder mormors favoritslev, som ser ut precis som din (ca 30 cm lång). Jag har sökt igenom nätet men bara hittat den här! Finns det någon möjlighet att köpa denna, om det inte är din favorit, givetvis för en rejäl ersättning? Bästa hälsningar, Anna

    SvaraRadera