GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

söndag 16 juni 2013

Brickaloppis

Till Brickaloppisen denna regniga söndag. Massor med folk. Lyckades ändå hitta några "oumbärliga" saker.Det är som ett Sisofysarbete ...nya saker fylls på hela tiden så man kommer aldrig ut därifrån......

Ett fat i nyskick av Vicke Lindstrand, Ekeby...50 kr



Glaskula, skulle tro Alsterfors...10 kr 

 Lyktor från Atelje Lyktan...fjäderbelastning inuti mässingbenet där man stoppar i ett kronljus...........20 kr /st

 Kvinnor utomlands sopar och sopar...jag hänger dom på väggen....en tjuga för alla
Livsträd i brun lera från Mexico......50 kr
Slutligen, saltkvarn design Björn Ramel för SEA Kosta....en femma



God räkmacka och kaffe blev det också !

4 kommentarer:

  1. Den turkosa glaskulan verkar ju underbar. Sorry, att jag upprepar mig, men var får Du plats med alla Dina fynd?

    SvaraRadera
  2. Det undrar jag å´.....fynden åker ut i boa´när jag tröttnar....

    SvaraRadera
  3. Vilka superfynd du gör! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Du gör verkliga fynd! Skulle gärna ha de där ljusstakarna och även livsträdet.
    Snygga sopar med!

    SvaraRadera