GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

måndag 4 mars 2013

Anna Lisa Thomsson A.L.T.


Håller på och Feng Shuiar lite och hittar prylar som bara står och tar plats.Köpte den här vasen vid utförsäljning på Vahlins bosättning Ljusdal för många år sedan och den är helt oanvänd. Efter en koll under  ser jag att det står  Ekeby och A.L.T. ,Anna Lisa Thomsson. Vasen måste vara tillverkad någon gång på 1940-talet skulle jag tro eftersom hon avled bara 47 år gammal, 1952.Ingen av hennes storsäljare som paprikavaserna och alla fina fat med fiskar på. Roligt att ha kvar ändå. Påskvas....

2 kommentarer:

  1. Kulturtanten och jag har diskuterat och funderat på hur Du får plats med alla Dina fina vaser och skålar. Och hur har Du fått tag på allt...

    SvaraRadera
  2. Haha det kan man fråga sig.Har lite framme och byter ut när jag tröttnar.Tur man har stort uthus !!Det mesta av prylarna kommer från loppis och auktion.... meeen det får bli en storrensning snart !!!!! Jag måste ha varit en hamster i mitt förra liv !!

    SvaraRadera