GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

torsdag 30 augusti 2012

Dagstur till Dalarna

 En tur till grannlänet med mina systrar.Vi körde direkt ner till Falun där vi åt en god lunch och strosade runt i det vackra vädret + 20 grader.Lite loppis blev det också.

På väg hem gjorde vi en avstickare till Ornässtugan. Man vill ju gärna tro att Gustav Vasa gick uppför trappan !!


En imponerande byggnad...... 
 och god cheesecake och gott kaffe och trevliga tjejer som jobbade.
En tur ut på Rättviksbryggan där vi satt och filosoferade en stund.
Solen börjar gå ner över Siljan. 
Målgång i Mora men vi har 20 mil hem..... 
 Fick Herr Movarp´s loppiskarta annars hade vi aldrig hittat, Tack !!
Hittade en vas av Mari Simmulson, Moske från 1967 i Falun.
Karaff, som jag tror hör till Le Chefserien, Marianne Westman från mitten av sjuttitalet.Royal Krona
Leksandsbröd direkt från fabriken.
BonBon från samma ställe. 








Karamellstrutar....
och så böcker förstås. 









Hemma vid halvtolvtiden i höstmörkret.

5 kommentarer:

  1. Åh, den där turen hade jag gärna följt med på!
    Så mycket roligt ni hann med!
    Hade också köpt både den där karaffen och den vasen, så det var väl tur att jag inte var med er!
    ;-))

    Skulle du inte kunna ta bort ordverifieringen? Tycker att de är så jobbiga - ibland får jag ladda om en massa gånger. Förstår egentligen inte heller vad en nätspindel skulle kunna få ut från bloggen? Här finns ju ingen mejladress.

    Kram Märit

    SvaraRadera
  2. Tack för att du påpekade ordverifieringen...tycker likadant som du att det är jobbigt och inte ser man vad det står heller...hoppas den är borta nu...låt mig veta om inte !!

    SvaraRadera
  3. Storspendering idag alltså:-) Roligt ni verkar ha haft!!!

    SvaraRadera
  4. Ordverifieringen är borta,bra!

    SvaraRadera